
Fortæl os om din begivenhed
Vidste du, at du nemt kan sende os information om dine kommende begivenheder, som vi så opretter på VisitÆrøs hjemmesider? Her bliver du klogere på hvordan du gør.
Sådan får du oprettet en begivenhed
Processen er enkel:
- Du udfylder formularen herunder med de relevante oplysninger.
- Du sender et relevant billede til post@arre.dk med henvisning til din begivenhed (formatet er et liggende rektangel - vi kan desværre ikke bruge kvadratiske eller aflange billeder).
- Vi opretter din begivenhed, når vi har modtaget ovenstående.
- Når din begivenhed er oprettet, får du et link, så du kan godkende opsætningen.
Obs. Vi forbeholder os altid retten til at ændre din tekst, så den passer ind på vores hjemmeside.
Deadlines for begivenheder
Din begivenhed skal helst nå at blive set af så mange som muligt - og gerne flere gange. Derudover skal vi bruge lidt arbejdstid på at oprette din begivenhed, efter du har sendt os den nødvendige information. Derfor har vi følgende deadlines i løbet af året:
Forårets begivenheder: 15. februar
Sommerens begivenheder: 15. maj
Efterårets begivenheder: 15. september
Vinterens begivenheder: 15. november
To gode eksempler som inspiration til din tekst
Her får du to gode bud på tekster, du kan lade dig inspirere af:
Generelt er vores kongstanke ift. begivenheder, at de skal holdes så korte og så vedligeholdesfrie som muligt.
Alt det med småt
Hvem kan få oprettet en begivenhed på VisitÆrøs hjemmesider?
Alle, der arrangerer begivenheder som henvender sig til Ærøs gæster, kan få oprettet det på VisitÆrøs hjemmesider.
Det er gratis for medlemmer af Ærø Turist & Erhvervsforening, og er du ikke medlem af foreningen, kan du mod et gebyr på 350 kr. eksklusiv moms få oprettet din begivenhed.
Hvor bliver min begivenhed vist?
Når du udfylder formularen her på siden, opretter vi din begivenhed i en intern database, som sørger for, at din begivenhed efterfølgende bliver vist på VisitÆrøs, VisitFyns og VisitDanmarks hjemmesider – alle sammen på dansk, engelsk og tysk, hvis det er aktuelt for din begivenhed.
Hvem har rettighederne til det indhold jeg sender?
Tekst:
Det er vigtigt at du selv har rettighederne til den tekst du sender til os.
Vi forbeholder os altid retten til eventuelt at redigere i teksten, så den passer til den øvrige tekst på vores hjemmeside.
Billeder:
Vi krediterer dig, eller den fotograf du angiver på de indsendte billeder (max. fem billeder pr. begivenhed).
Hvis vi gerne vil kunne bruge billederne i vores øvrige markedsføring af Ærø, kontakter vi dig for at få en godkendelse.
Det er vigtigt at du som ansvarlig for begivenheden selv sørger for at have styr på rettighederne til de billeder du sender til os.
Hvis der optræder identificerbare personer på billederne, er det fx dit ansvar at have samtykke fra disse personer til at billederne må bruges i en markedsføringsmæssig sammenhæng.
Skal jeg oprette min begivenhed andre steder?
Du er velkommen til også at tippe fx Ærø Ugeavis eller Fyns Amts Avis om din begivenhed, og det er altid en god idé at gøre opmærksom på det i fx relevante grupper på sociale medier m.m.
Derudover kan Radio Diablos Sydfynskalenderen også være en god idé at oprette din begivenhed i, da de læser begivenhederne op i radioen.
På den måde rammer du bredere - og flere forskellige målgrupper kan blive opmærksomme på din begivenhed på samme tid.